воскресенье, 12 марта 2017 г.

Комплексні картки. Захист знань.

                 ЗАХИСТ ЗНАНЬ
             
ОРФОГОРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ

СИНТАКСИЧНИЙ РОЗБІР РЕЧЕННЯ

МОРФОЛОГІЧНИЙ РОЗБІР СЛОВА

ФОНЕТИЧНИЙ РОЗБІР СЛОВА

МОРФЕМНИЙ РОЗБІР СЛОВА

КОНСТРУЮВАННЯ

( 15 ВАРІАНТІВ)




























                                 Картка № 1
11.    С…огодні, мавп…ячий, під…їзд, роз…яснити, різ…б…яр, інтерв…ю,
метео…станція, міні…футбол, верб…я, бул…йон, пів…яблука, бр…ніти, б…р…г, шіс…надцять, зоо…парк, юніст…ю, сіл…ю, любов…ю, ст….хати, щ…тина, ніжніст…ю, безсмерт…я, священ…ий, священ…ик.
22.     Зробіть синтаксичний розбір речення. Розставте розділові знаки.
Дідусь часто затримувався біля картини намальованої на дверях.
33.     Зробіть морфологічний розбір слів.
Біля картини –
На дверях –
44.     Зробіть фонетичний аналіз слова  міжгір’я.
55.     Зробіть морфемний розбір поданий слів.
Часто, дідусь, затримується, намальованої, розпускається, написаний, вгорі, посіяний.
66.     Від поданих дієслів утворіть дієприкметники активного стану.
Сяяти, вигнути, зміцнити, грати.
Пасивного стану.
Зморщити, вишити, стратити.




















                   Картка №2
11.     Без…язикий, читан…я, тон…а, віл…а, піц…а, Дік…енс, марок…анський, врожайніст…ю, матір…ю, піддаш…я, маз…ю, спросон…я,  свин…я, сіл…ю, тін…ю, туман…ий, пів…юрти, пів…Ялти, південно….західний, військово…полонений.
22.     Синтаксичний розбір речення.
Наш давній народ зберіг єдину милозвучну мову, витворив чарівні пісні та невпинно йшов до незалежної свобідної держави.
33.     Морфологічний розбір поданих слів.
Мову –
Йшов –
44.     Фонетичний розбір слова – любов’ю.
55.     Морфемний розбір слів.
Народилася, акторську, навчання, ніс, милозвучну, підперезатися, відродження, найдієвіше, болгарська, навчаються, усміхнулися, збудували, освітити, вночі.
66.     Утворіть слова за допомогою суфіксів – анн -, - ізм -, - ств -, цтво -,
-         есеньк -,  - уват -, - очок -,  - ичок -, -атист -.














                          КАРТКА № 3
1.     Кол…є, пр….гарний, пр….будувати, зіткнен…я, суцвіт…я, пр….звисько, підземел…я,  гоїт…ся, гіган…ський, тиж…невий, люл…ка, матір…ю, бур…ян, пісен…ці, рутв…яний, верб…я, з…їхати, л…он,  Хар…ків, Гор…кий, пів…Києва, пів…відра.
2.     Синтаксичний розбір речення.
Сьогодні дослідження і методи науки широко використовують у розробці програм соціального і економічного розвитку.
3.     Морфологічний розбір слів.
У розробці –
Використовують
4.     Фонетичний розбір слова     пісеньці.
5.     Розбір слів за будовою
Сьогодні, розробці, обізнаність, заміський, обписаний, вночі, одягаються, рвуть, перекотиполе.
6.     Утворіть форму орудного відмінка від слів.
Молодь, річ, папороть, пам’ять, швидкість, свідомість, тінь, сіль, галузь, любов, мати.











                                     КАРТКА №4
1. Нян…ка, об…іж…ений, п…ятниця, Лук…ян, пр….клеїти, пр….милий, пр….шити, пр….рва, з(с)…хибити, з(с)…мити, з(с)…цідити, бр….язкіст, пір…їна, мід…ю, любов…ю, повіст…ю, Об…ю, навман…я, роз…юшити.
2. Синтаксичний розбір речення. Розставте розділові знаки.
Хліба змиті дощем яскраво зеленіли навкруги.
3. Морфологічний розбір слів
Змиті –
Зеленіли –
4. Фонетичний розбір слова   брязкіт
5. Морфемний розбір слів.
Розквітнути, залити, спустошити, завмирають, щедро, наляканий, приховані, приховавши, ухвалений, по – київськи.
7.Утворіть дієприкметники активного стану від слів зміцнити, грати, співати.
Пасивного від дієслів зміцніти, усміхнутися, скосити.


























                            КАРТКА № 5
11.     Д(д) …алекий С(с)…хід, 8 Б(б)…ерезня, П(п)…окровська церква, З(з)…олоті ворота, ад…ютант, барок…о, піц…а, Ахіл…ес, пр….великий, пр….бути, без…язикий,  авіа…гурток, смієт…ся, прокин…ся, нал…ють, нян…ці.
22.      Синтаксичний розбір речення. Розставте розділові знаки.
Ми зупинилися біля глибокого яру прикрашеного деревами чагарниками.
33.     Морфологічний розбір слів.
Прикрашеного –
Глибокого –
44.     Фонетичний розбір слова – гостьовий.
55.     Морфемний розбір слів.
Прочитаний, тонесенький, працюють, перекотиполе, черезплічник, відрізати, заморський, ніч, ніжно.
66.     Утворіть дієприкметники активного стану від поданих дієслів – змарніти, працювати, співати.
Пасивного стану – читати, відрізати, намалювати.





















                               КАРТКА № 6
1.     Пташен…я, зран…я, біо…логія, зоо…магазин, лейб…гвардії, екс…чемпіон, пр….бореати, пр….фікс, пів…ялинки, пів…ями, військово…морський, військово…полонений, північно …західний, східно…азійський, міц…ю, кров…ю, зв…язати, пір…їзд, роз…єднати, Лук…янівськ, пів…їдальні, Д(д)…ень П(п)…еремоги, Н(н)…овий Р(р)…ік.
2.     Синтаксичний розбір речення. Розставте розділові знаки.
Через балконні двері в кімнату ллється вечірнє повітря напоєне пахощами літнього саду.
3.     Морфологічний розбір слів.
Напоєне –
Балконні –
4.     Фонетичний розбір слова – ллється.
5.     Морфемний розбір слів.
Балконні, напоєне, пахощами, літнього, напівдикий, розтулюють, сад, пеньок, оживаючого, прийдуть, відібрали.
6.     Утворіть дієприкметники активного стану від поданих дієслів –
Керувати, дрижати, радіти.
Пасивного стану від дієслів – знести, дописати, колоти.






















КАРТКА № 7
1.     По…товариськи, по…латині, на…гора, віч…на…віч, спросон…я, під…боком, кіс…лявий, проїз…ний, у,в…аудиторії, у,в… колі, ніч…ю, у,в…хвилях, г…няти, сяд…те, різ…бяр, сіл…ю, нян…чин, пів…їдальні, мавп…ячий, торф…яний, черв…як, між…ярусний, Лук…янівськ, Об…ю.
2.     Синтаксичний розбір речення.
Коли я прокидаюсь і виходжу на подвір’я,  першою мене вітає ніжна берізка.
3.     Морфологічний розбір слів.
Першою –
Мене –
4.     Фонетичний розбір слова – ложці.
5.     Морфемний розбір слів.
Виходжу, подвір’я, прокидаються, прибирала, йти, заморський, лісозаготівля, спросоння.
6.     Провідміняйте числівники: п’ятсот, шістдесят, мільйон, чотирнадцять.











                          КАРТКА № 8
11.     Боїт…ся, кл…котіти, п…лена, тр…вога, ш…лест, п’ят…денка, Гриц…ко, батен…ко, якір…, ал…янс, різ…кий, бал…ці, га…ок, міжгір…я, цв…ях, т…м…яний, раф…яр, пір…я, миш…як, роз…броєння,  …вічливий, кін…ота, в…їзд, монгол…ці, тон…ший, по…українськи, вс…ого.
22.     Синтаксичний розбір речення.
Біг я з важкеньким ранцем зі школи, зиркнув на ліщиновий кущ, мерщій виламав добреньку лозину і подався стежкою.
33.     Морфологічний розбір слів.
Важкеньким –
Виламав –
44.     Фонетичний розбір слова – стежкою.
55.     Морфемний розбір слів
Біг, важкеньким, ранцем, ліщиновий, кущ, виламав, кольоровий, селянство, спросоння, попідтинню, підв’язати, чуб.
66.     Провідміняйте числівники: п’ятсот, шістдесят, мільйон, чотирнадцять.













                                       КАРТКА № 9
11.     Мужніст…ю, дозвіл…я, попід тин…ю, по…латині, з…попід, будь…де, віч…на…віч, памороз…ю,  облас…ний, яхт…клуб, ман…а, дит…ясла, над…яр…я, Мін…юст, миш…як, балас…ний, північно…східний, військово…полонений, червоно…гарячий, біло…синій, міні…футбол.
22.     Синтаксичний розбір речення.
Ми дали людству неповторну архітектуру, дивовижні пісні і вишиванки, взірці дипломатії і демократії.
33.     Морфологічний розбір слів.
Демократії –
Розрісся –
44.     Фонетичний розбір слова – розрісся.
55.     Морфемний розбір слів.
Написаний, прилітав, згорнутий, розпочинають, прокинулися, подвір’я, підійшли, попідхоплювалися, вжахнулися.
66.     Утворіть від дієслів іменники. Підкресліть орфограми.
Читати, сміятися, смітити, твердити.
























                   КАРТКА № 9
1.     Шіс…сот, годин…иковий, різ…б…яр, священ…ий, священ…ик, юніст…ю, роз…ясновати, жен…шен…, зв…ялити, кон…юктура, прем…єра, кр…якати, зб…регти, нев…димка, юр…сдикція, кіс…лявий, компос…ний, нал…ють, Іл…я, …вічливо, лют…ю, …савці, військово…морський, військово…полонений.
2.     Синтаксичний розбір речення.
Маючи молоду і буйну силу, сильні амбіції, романтичну харизму, ми могли творити центральнослов»янську  суперімперію.
3.     Морфологічний розбір слів.
Маючи –
Творити –
4.     Фонетичний розбір слова  - наллються.
5.     Морфемний розбір слів.
Наллються, надзвуковий, без’язикий, зрання, перекотиполе, бездоріжжя, паперовий, гірський, дерев’яний, лісозаготівля.
6.     Запишіть усі форми ступенів порівняння прикметників від слів –
поганий, добрий, радісний.

























                           КАРТКА № 10
11.     Волинс…кий, пот…мянілий, Лук…янівськ, Г(г) громадянська війна, С(с) трийський парк, Х(х)рестові походи, І(і)сус Х(х)ристос, ж…рі, Трет…яков, Гор…кий, гіган…ський, дз…обик, ал…бінос, миш…як, Гданс…к, жираф…ячий, надвечір…я, різ…б…ярство, ніжніст…ю, віл…а.
22.     Синтаксичний розбір речення
Ми почали нашу біографію з будівництва храмів на пагорбах, одбиваючи набіги диких орд на нашу плодючу землю.
33.     Морфологічний розбір слів.
Нашу –
Почали –
44.     Фонетичний розбір слова   - потьмяніти.
55.     Морфемний розбір слів.
Кришуть, вимірюються, давньоруський, мальований, роз» ясніють,
Випещений, безсмертя, стиха, оселитися, дуб, метро.
66.     Утворіть усі можливі форми ступенів порівняння від поданих слів –
довгий, веселий, якісний.






















                             КАРТКА №11
11.     Суд…я, Іл…я, галчен…я, колос…я, без…язикий, п…явка, бур…ян, Гор…кий, пол….с…кий, лял…чин, чесн…ий, щас…ливий, компос…ний, міс…кий, Туреч…ина, Львівс….кий, У(у) університет, стат…ею, ніч…ю, с(з)хитрувати, с(з) терти, з(с)бити.
2.2     Синтаксичний розбір речення.
Налита сонцем і вітрами, хлюпоче веслами весна.
33.     Морфологічний розбір слів.
Налита –
Сонцем –
4.4     Фонетичний розбір слова – наллють.
55.     Морфемний розбір поданих слів.
Наллють, розтулюють, допивали, позеленілий, зрошуваний, осяяний, заморський, вночі, вперше, пальто, спочивають.
66.     Від поданих слів утворіть дієприкметники активного стану: позеленіти, крокувати, рожевіти.
Пасивного стану: осяяти, побачити, забути.
























                        Картка №12.
1. П…ять, міжгір…я, батал…йон, прилад…я, вір…те, лікар…, різ…бяр, голівон….ка, л…он, др….жати, б…р…ег, бр…иніти, віт…р, …вічливий, годин…ик, кут…я, священ…ий, священ…ик, південно …африканський, східно…азійський, північно… східний, молод…ю, Іл…я, над…яр…я, …лє.
2.  Синтаксичний розбір речення. Розставте розділові знаки.
Море вигнулося знялося вгору і пронизане сонцем упало.
3.  Морфологічний розбір слів.
Пронизане –
Упало –
4.  Фонетичний розбір слова   кішці.
5. Морфемний розбір слів.
Запінилося, вгору, сміється, оборонний, невинно, Перебийніс, б’ються,
розслідувати, лісозаготівля, скинутий, заморський, цілинний.  
6.Утворіть від поданих дієслів дієприкметники активного стану –
дозріти, свистять, в’януть.
Пасивного стану – пекти, молотити, скинути.























                             КАРТКА № 13
1.     Пас…я, р…юшик, дит…ясла, пр….горіти, пр….красний, осін…ій, молод…ю, повіст…ю, пів…єпархії, пів…Європи, надвечір…я, стін…ий, люб…язний, священ…ий, священ…ник, піц…а, на…гора, по…латині, барок…о.
2.     Синтаксичний розбір речення.
З путі далекої вернувся машиніст, укритий порохом, увесь пропахлий димом.
3.     Морфологічний розбір слів.
Пропахлий –
З путі –
4.     Фонетичний розбір слова  розіб’ю.
5.     Морфемний розбір слів.
Бджолами, припорошений, непорушно, загорнені, поперерізувані, вискакує, горб, сміються, підійти, пелюстками.
6.     Утворіть дієприкметники активного стану від поданих дієслів – усміхатися,  промокнути, змерзти.
Пасивного стану – усміхатися, проспівати, записати.
























     КАРТКА №14
11.     Зам…рехтіти, ож…еледь, щ…тина, проїз….ний, студен…ський, жит…єдайний,  безсмерт…я, т…мяний, попад…я, кіс…лявий, Прип…ять, пів…яру, без…язикий, рязанс…кий, пан…щина, З(з)олоті ворота, П(п)окровський М(м)онастир, авто…гонщик, кутюр…є.
22.     Синтаксичний розбір речення.
Усі з радісним галасом і випереджаючи один одного побігли вітати переможців.
33.     Морфологічний розбір слів.
Усі –
Побігли –
44.     Морфемний розбір слів.
Мріючи, мрія, замріяний, мріють, дуб, сміємось, згадуючи, зазнавши, кличуть, лісостеповий, підґрунтя, священик.
55.     Від іменників – назв представників ремесел утворіть назви ремесел.
Хлібороб, ливарник, рибалка, мисливець, ткач, бджільник, птахівник, чумак.
























                                                КАРТКА № 15
1.     Зам…рехтіти, ож…ледь, щ…етина, проїз…ний, студен…ський, жит…єдайний, безсмерт…я, т…мяний, попад…я, кіс…лявий, Прип…ять, пів…яру, пів…яви, пів…Яви, без…язикий, пан…щина, ін….ший, їдал…ня, авто…гонщик, П(п)окровський М(м)онастир, кутюр…є, східно…азійський, півночно…західний.
2.     Синтаксичний розбір речення.
Кілька випускників престижного навчального закладу прийшли в гості до свого старого професора.
3.     Морфологічний розбір слів.
Навчального –
Професора –
4.     Фонетичний розбір слова  ясніти.
5.     Морфемний розбір слів
Єдиного, важко, перелазила, усміхаються, навчаються, зацікавленого, усвідомлювала, важкохворий, віз, порозбирали.
          6.Провідміняйте словосполучення – торішнє листя, літня ні

Комментариев нет:

Отправить комментарий